בדק בית לדירה חדשה

יוסי חיים - אפיקי נדלן

יוסי חיים - אפיקי נדלן

יועץ נדל"ן בכיר ומגשר מוסמך

בדק בית לפני אכלוס – למה חשוב?

ברכות! קניתם נכס חדש. ההתרגשות בשיאה ואתם כבר לא יכולים לחכות לרגע שבו תעברו לגור בבית החדש והמרשים שלכם. אין ספק שזהו צעד משמעותי, אך רגע לפני שאתם עוברים, יש לזכור לבצע בדק בית לדירה חדשה. בדק בית מקצועי יכול לחסוך לכם המון זמן, כסף ועוגמת נפש ותיכף תבינו למה

מה כולל בדק בית לדירה חדשה?

חשוב לציין שכאשר אתם רוכשים דירה מקבלן מורשה יש לכם 7 שנות אחריות על הבנייה וכל ליקוי מחייב את הקבלן לתקן בתקופה הזאת, בטח כאשר מקובל בליקויים שיצוצו כאשר הבית יתחיל “לעבוד”. עם זאת, לפני קבלת המפתח, מבצעים סיור עם הקבלן על מנת לגלות ולתקן ליקויים. סביר להניח שאתם תראו רק את הליקויים הנראים לעין ולא דברים מורכבים יותר. זאת הסיבה שכבר בשלב הזה חייבים להגיע לסיור עם דו”ח של מומחה.

 

ביצוע בדק בית עם מומחה חשוב מכמה סיבות

ראשית בדק בית מסייע בבניית אמון ושקיפות בין הקבלן ללקוח. על ידי העמדת הדירה לבדיקה מרצון, הלקוח מקבל הוכחה למחויבות לאיכות של הקבלן. בנוסף,  בדק מקצועי עוזר  להימנע ממחלוקות משפטיות או תקלות כלכליות בהמשך הדרך, כאלה הנובעות מפגמים שלא התגלו. ויש גם סבות מקצועיות


1. זיהוי בעיות פוטנציאליות: בדק בית מאפשר לכם לגלות בעיות או נזקים נסתרים בדירה שאולי לא נראים במבט ראשון. זה יכול לכלול בעיות מבניות, בעיות אינסטלציה או חשמל, או סימנים של עובש או מזיקים. זיהוי בעיות אלה בשלב מוקדם יכול לעזור לך להימנע מתיקונים יקרים או סכנות בריאותיות בעתיד.

2. משא ומתן על תיקונים או התאמות מחיר: אם בבדיקת הבית התגלו בעיות כלשהן, תוכלו להשתמש בממצאים אלו כדי לנהל משא ומתן על תיקונים או לבקש התאמת מחיר מהמוכר או המשכיר. זה יכול לחסוך לכם כסף ולהבטיח שהדירה תעמוד בציפיות שלכם.

3. הקפדה על בטיחות ומגורים: בדיקה יסודית מסייעת לוודא שהדירה בטוחה וניתנת למגורים. זה מאפשר לך לבדוק סכנות בטיחותיות אפשריות, כגון חיווט פגום או אוורור לקוי. בנוסף, זה עוזר לך להבטיח שהדירה עומדת בכל חוקי הבנייה והתקנות הדרושים.

4. תכנון תחזוקה ושדרוגים: באמצעות בדיקת הדירה ניתן להבין טוב יותר את מצבה ולתכנן כל תחזוקה או שדרוגים נדרשים. זה יכול לעזור לכם לתקצב את ההוצאות העתידיות ולקבוע האם הדירה היא השקעה טובה לטווח ארוך.

בסך הכל, בדק בית מספק שקט נפשי, עוזר לך לקבל החלטות מושכלות ומגן על האינטרסים שלך כשוכר או כקונה.

בדק בית לדירה חדשה מתבצע על-ידי אנשי מקצוע, מומחים בתחומם. עבור כל היבט בבדק הבית, יש לזמן איש מקצוע נפרד, אשר יסרוק בדקדקנות את הדירה ויתריע על ליקויים קיימים או בעיות העלולות להתעורר בהמשך. בדק בית לדירה חדשה כולל בדרך כלל:

  • בדיקת שלד המבנה וחלקו החיצוני
  • בדיקת תשתית החשמל
  • בדיקת הביוב
  • בדיקת תשתית האינסטלציה
  • בדיקת מערכת הגז
  • בדיקה של מערכת האוורור
  • איתור ליקויים בריצוף
  • בדיקת עבודות אלומיניום
  • בדיקת עבודות נגרות
  • איתור נזילות בקירות ומים כלואים מתחת לריצוף

ולמעשה – כל מה שקשור לבטיחות המבנה ולרווחתם הפיזית של אלו העומדים להתגורר בנכס.

על פי חוק, בדק בית לדירה חדשה מתבצע כיום באמצעות מכשור מתוחכם, המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות בתחום איתור ליקויי בניה. לפיכך, רמת האמינות הגבוהה של בדיקות אלו, הופכות אותן לקבילות בבית משפט, במידת הצורך.

באילו מקרים פונים לבית משפט?

אם ערכתם בדק בית לדירה חדשה ועלו ליקויים, יש לפנות לקבלן המבצע ולדרוש ממנו לתקן אותם. הקבלן יכול לתקן אותם או לפצות את הדיירים בסכום מסוים, שאמור להיות גבוה מספיק כדי לאפשר לדיירים לתקן את הליקויים באמצעות קבלן לבחירתם. אם הוא מסרב לשתי האפשרויות הללו, או שיש מחלוקת לגבי גובה הסכום הדרוש – ניתן לפנות לבית משפט, שיבחן את הממצאים ויפסוק בנושא.

לייעוץ בנושאי נדל”ן באזור ראש העין ובדגש על פרויקטים חדשים, צרו קשר עם אפיקי נדל”ן, תיווך בוטיק בראש העין ונשמח לספק לכם את כל המידע הרלוונטי והחיוני לרכישת נדל”ן באזור.

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת