בלעדיות למתווך – בעד ונגד

יוסי חיים - אפיקי נדלן

יוסי חיים - אפיקי נדלן

יועץ נדל"ן בכיר ומגשר מוסמך

האם לתת בלעדיות למתווך כאשר רוצים למכור?

שאלה מצוינת. תיכף נבין מה היתרונות של מכירת נכס בבלעדיות

כאשר אדם מחליט למכור את דירתו הוא יכול לעשות אחד משני הדברים.

  1. לפרסם אותה בעיתונות או באחד מהלוחות האינטרנטיים ולחכות לקונה
  2. לפנות למתווך ידוע ומוכר ולבקש ממנו שיטפל בנכס.

אני באופן אישי לא כל כך מבין את האנשים שמחליטים למכור לבד וחושבים שיש להם את היכולת ואת הידע לבצע מהלך כ”כ קריטי וחשוב, בעיקר אם מדובר במשפחה שצריכה לרכוש נכס במקום ולתזמן את כל התהליך הזה על מנת ששגרת החיים לא תיפגע

אז אם החלטתם למכור את דירתכם ובחרתם באופציה 1 כנראה פרסמתם מודעה בעיתונות או באחד מלוחות האינטרנט (במחיר גבוה ממחיר השוק) ועכשיו מתחיל מחול השדים שכל בעל דירה שפרסם מכיר…

מתחילים טלפונים של סקרנים ומתעניינים שמספרים לכם שבדירה שלכם מאוד לא מושקעת, באזור לא אי אי אי ושאתם דורשים ממש, אבל ממש יקר. , עשרות מתווכים שמציעים לכם קונה מעולה ואנשים שמבקשים לבוא מתי שלא מתאים ואחרי שבאים נעלמים מבלי להשאיר עקבות. 

סביר להניח שגם אם יגיע קונה רציני, לא כ”כ תדעו איך להתמודד עם הליך המכירה, בעיקר אם מדובר סכומים גבוהים. אם בחרתם באופציה 2 ופניתן למשרד תיווך מוכר ורציני כל התהליך הולך להיות שונה, רציני יותר אך סביר להניח שהמתווך יבקש בלעדיות לשיווק הנכס.

מה זה בלעדיות?

אז קודם כל המושג בלעדיות אומר שאתם נותנים למתווך לטפל בנכס באופן בלעדי, ללא הפרעות וגם אם מגיע אליכם קונה, מחובתכם לשלוח אותו למתווך. תקופת הבלעדיות אינה לנצח והיא מוגבלת ל3-6  או כל תקופה עליה מחליטים הצדדים.

חשוב לדעת – בלעדיות שהיא ללא זמן תפוגה מסתיימת אוטומטית לאחר כ-3 חודשים.

למה כדאי לתת למתווך בלעדיות?

כאשר אתם נותנים למתווך בלעדיות על הנכס שלכם אתם בעצם מייצרים מצב של WIN WIN WIN ולמה 3 פעמים? כי אתם עושים טוב לעצמכם, למתווך ולנכס שלכם.

>> איך בוחרים מתווך נדל”ן טוב?

תהליך מכירה בבלעדיות חוסך מכם את הקונים הלא רציניים ואת הביקורים הסקרניים בדירה. מתווך טוב בודק היתכנות אצל הרוכשים ומפעיל סינון שמאפשר לחסוך את הזמן היקר שלו ושלכם בביקורי שווא. בסופו של תהליך, כאשר יגיע קונה רציני המתווך ידע להביא את העסקה לידי הבשלה ולפתור כל בעיה אצל הקונה – בין אם מדובר בסידורים בעירייה, בנקים ואפילו עורכי דין.

מבחינת המתווך תחשבו על הקונפליקט שהוא שרוי בו, אם הוא צריך להשקיע אנרגיות בדירה שיכולה מחר בבוקר להימכר לשכן של בן הדוד של הגנן. הבלעדיות היא קו הגנה המאפשרת לו לנקוט כבר בהתחלה במירב המאמצים לשיווק הנכס. מתווך שיודע שיש לו שקט תעשייתי של מספר חודשים במכירה, ישקיע כבר בהתחלה אנרגיות בפרסום, שיתופי פעולה וינקוט בכל אסטרטגיה שתעזור לו למכור את הדירה.

מצד אחד הוא יודע שהבלעדיות לזמן מוגבל אבל הוא רגוע שההשקעה תחזור במכירה.

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת