גילוי נאות בעת ביצוע עסקת נדל”ן

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

ייעוץ, גישור ושיווק נדל"ן

 

מדוע גילוי נאות חשוב בעת ביצוע עסקת נדל”ן

עסקת נדלן היא אחת העסקאות הגדולות והמורכבות ביותר שאנשים מבצעים בימי חייהם. עסקת נדלן משלבת בין חיפוש הנכס המתאים, לבין מהלכים בירוקרטיים, כגון חתימה על משכנתה ומהלכים לוגיסטיים כגון המו”מ עם הקונים או המוכרים וכמובן, מעבר הדירה עצמו. ככזו, יש להקפיד לבצע עסקת נדלן “לפי הספר” וחלק בלתי נפרד מכך, היא חובת גילוי נאות.

 

גילוי נאות בעת עסקת נדלן מצד המוכר

חובת גילוי נאות בעת ביצוע עסקת נדלן, חלה על מוכר הדירה. עליו לפרט בפני הקונה את כל הליקויים והפגמים הקיימים בה, כולל כל מידע רלוונטי לעסקה ולקנית הדירה. הקונה חייב לחשוף בפני המוכר את הליקויים הנסתרים וגם את אלו שלא ניתן לגלותם בבדיקה סבירה.

על-פי דיני החוזים, יש לחשוף ולגלות את כל מה שהיה מצופה לגלות בזמן ניהול משא מתן, כדי להימנע ממצב של הטעיית הצד שכנגד. החוק אף מפרט כי הטעיה משמעה בין השאר, עובדות שהיה ראוי לגלותן.

הכללים האלו מתכנסים לסט נורמות מוסר הקשורות לניהול תהליכי משא ומתן ולכן, חובת הגילוי הנאות בעת עסקת נדלן, חלה גם על עובדות שהקונה היה מגלה בעצמו. על-פי החוק היבש, חובת הגילוי חלה על שני הצדדים. מכורח המציאות, רוב המשקל מוטל על הצד המוכר, המחזיק בכל המידע הרלוונטי על הנכס.

 

גילוי נאות מצד מתווך הנכס

גם המתווך המראה את הנכס חייב בגילוי נאות כלפי הרוכש. אחת הסיבות שאנשים פונים למתווכים היא ההיכרות שלהם עם האזור ועם התב”עות העתידיות. כלומר, אם מתוכננים באזור מהלכי בנייה נוספים, סלילת כביש ראשי, הקמת בית ספר או כל דבר אחר שעלול לפגוע באיכות החיים,על המתווך להציף את הנתונים ולפרוש אותם מול הרוכשים.

 

 

גילוי נאות בעת עסקת נדלן מעודד מסחר הוגן

החשיבות של גילוי נאות בעת ביצוע עסקת נדלן, נוגעת לשאיפה לעודד פיתוח כלכלי המבוסס על איזון בין גורמים שונים. כשלאחד הצדדים יש גישה למידע מסוים ולשני לא, מוטלת על בעל המידע חובת גילוי נאות.

 

מה קורה כשאין גילוי נאות סביב עסקת נדלן?

כאמור, עסקת נדלן מורכבת כשלעצמה ולכן, כל אלמנט בלתי צפוי יכול רק לעכב או לסבך אותה. חוסר גילוי נאות בעת ביצוע עסקת נדלן, יכול אם כן לעכב את העסקה משמעותית ואף לבטל אותה לגמרי, במקרים מסוימים. כמו כן, אי עמידה בחובת גילוי נאות בעת ביצוע עסקת נדלן, עלולה להיגרר לתביעה משפטית ארוכה ויקרה. לכן, אם אתם רוצים להימנע מעוגמת נפש והליכים משפטיים, בצעו כראוי גילוי נאות בעת ביצוע עסקת נדלן.

אפיקי נדל”ן הכתובת שלך לנכס בראש העין

גילוי נאות בעת ביצוע עסקת נדל”ן הוא נר לרגלינו. כשאתם רוכשים נכס מאפיקי נדל”ן אתם יכולים להיות בטוחים כי תקבלו את כל המידע אודות הדירה והאזור ולא צפויות לכם שום הפתעות. אפיקי נדל”ן – המשרד הוותיק בראש העין עם מעל ל-20 שנה של לקוחות מרוצים.

>> לצפייה במידע נוסף וטיפים, כנסו לבלוג של אפיקי נדל”ן!

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת