התחדשות עירונית בראש העין

יוסי חיים - אפיקי נדלן

יוסי חיים - אפיקי נדלן

יועץ נדל"ן בכיר ומגשר מוסמך

 

התחדשות עירונית – איך זה עובד?

התחדשות עירונית היא מגמה שמטרתה לשנות את המרחב האורבני בישראל מבניינים קטנים וישנים בני עשרות שנים לבניינים חדשים וגדולים יותר מבלי להצטרך עתודות קרקע נוספות. להתחדשות עירונית 3 מטרות עיקריות:

  1. חיזוק ושיפור בניינים כהכנה לרעידת אדמה שתתרחש פה כנראה בשנים הקרובות.
  2. הוספת דירות באזורים בעלי ביקוש, בהם חסרות עתודות קרקע.
  3. שיפור איכות החיים של התושבים שגרים בבניינים ישנים.

התחדשות עירונית באה לידי ביטוי בעיקר בפרויקטים של תמ”א  38, ופרויקטים של פינוי בינוי. 

במסגרת התמ”א עובר הבניין חיזוקים מהיסודות ובדרך כלל נוספות עוד קומות, מרפסות ומעליות לרווחת הדיירים ופינוי בינוי כשמו כן הוא, הריסה של הבניין הישן ובנייה של בניין חדש במקומו.

היתרונות של התחדשות עירונית בישראל

כאמור, במסגרת פרויקט תמ”א 38, נבנים בניינים עם דירות מרווחות ומחומרי גלם איכותיים ועמידים. מדובר במצב של WIN WIN לכל הצדדים. הדיירים מקבלים דירה גדולה ויקרה יותר מהדירה שלהם, בבניין חדש עם מעלית, חנייה, מרפסת שמש וממ”ד על פי חוק, המדינה מורידה מעצמה את כאב הראש והעלויות בשיקום מבנים לרעידות אדמה והיזם מרוויח כסף על קומות נוספות שהוא בונה ומוכר בבניין.

שלבי תהליך תמ”א 38 במסגרת התחדשות עירונית

כדי להוציא לפועל פרויקט תמ”א 38, יש צורך בהסכמת דיירי הבניין ועל כך נפרט מיד. אך לפני כן, יש צורך בכמה שלבים מקדימים. הצעד הראשון הוא בדיקת היתכנות לפרויקט התחדשות עירונית בבניין ועל-מנת לבדוק זאת יש לפנות לאגף ההנדסה בעירייה אליה משויך הבניין ולבדוק: האם בניינים באותו אזור גם עוברים תמ”א 38, לאיזה שטח אפשר להרחיב את הדירות, כמה מקומות חניה יהיה אפשר לבנות ועוד.

בשלבים הבאים יש לכנס אסיפת דיירים ולהציג את הנתונים לגבי התחדשות עירונית ותמ”א בבניין ולבחור נציגים שיובילו את המהלך מול היזם / קבלן, עו”ד המלווה של הפרויקט, הרשויות, הדיירים וכו’. 

הנציגים בוחרים עורך דין מומחה בתהליכי התחדשות עירונית ובעלי מקצוע נוספים ובראשם היזם שיבנה את הפרויקט. לאחר מכן, ניתן להמשיך ולתכנן את הפרויקט, כשהשלב האחרון לפני ביצוע התחדשות עירונית הוא קבלת היתרי בנייה.

התחדשות עירונית בראש העין. יש דבר כזה?

במתחם ג’ון קנדי בראש העין המצוי בשכונת אביב, רוקם בימים אלה עור וגידים פרויקט פינוי בינוי של 1000 יחידות דיור חדשות בהובלת חברת אזורים שזכתה במכרז.

במתחם המדובר יהרסו כ- 240 דירות בבנייני שיכון ישנים מתקופת קום המדינה, ובמקומן יבנו כאמור 1000 דירות חדשות. הדיירים  במתחם יקבלו דירה במתחם החדש עם תוספת שטח של כ- 25% על מה שהיה וחנייה. בנוסף יבנה באזור מרכז מסחרי לרווחת התושבים.

חברת אזורים הגדילה לעשות ונתנה לדיירים לבחור במתווה של פינוי זיכוי. ז”א כל דייר במתחם רשאי לדלג על ההמתנה עד סיום הפרויקט ולקבל במקום זה דירה חדשה באותו השווי בכל אחד מהפרויקטים של אזורים ברחבי הארץ.

מעוניינים לרכוש נכס בראש העין? מעוניינים בסקירת נדל”ן מקצועית ואמינה מתיווך נדל”ן המתמחה באזור?

פנו למומחים של אפיקי נדל”ן ונשמח לתת לכם תמונת מצב עדכנית על הנדל”ן באזור ראש העין.

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת