מעבר דירה לאוכלוסייה המבוגרת

יוסי חיים - אפיקי נדלן

יוסי חיים - אפיקי נדלן

יועץ נדל"ן בכיר ומגשר מוסמך

עוברים דירה לחיים טובים יותר

הפעולה של מעבר דירה, עשויה להיות מאתגר נפשית עבור כל אחד, אבל עבור אנשים מבוגרים, האתגר הרגשי והפסיכולוגי הוא משמעותי לאין ערוך.

ככל שאנשים מתבגרים, הם מפתחים תלות ושורשים עמוקים בבתיהם, בשכונותיהם ובקהילותיהם. הסביבה המוכרת הזו מספקת תחושה של נוחות, ביטחון וחיים שלמים של זיכרונות. לכן, לעקור את עצמך מהשורש ולהשאיר מאחור את הקשרים היקרים הללו יכולה להיות משימה לא פשוטה – גם כאשר מדובר בסיבה טובה למעבר. המחשבה להשאיר מאחור חברים, שכנים ושגרות מוכרות יכולה ליצור תחושות של בדידות, בידוד וחרדה. תחושות קשות יותר עשויות להתגלות כאשר הם נדרשים לצמצם רכוש וכול מיני דברים שנצבו במהלך השנים, שכן כל פריט נושא ערך סנטימנטלי ומייצג חלק מההיסטוריה האישית.

בנוסף,  תהליך מציאת בית חדש, ניווט במורכבות שוק הדיור והסתגלות לסביבה חדשה עלולים להיות מתישים נפשית. הפחד מהלא נודע ואובדן העצמאות יכולים גם הם לתרום לתחושות של אי נחת וחוסר ודאות. בין אם מדובר בהורה או בן משפחה, מאוד חשוב לספק תמיכה רגשית והבנה למצוקות על ידי הכרה באותם קשיים הנפשיים שמעבר דירה עשוי להציב.

 

כיצד מתאימים מעבר דירה לאוכלוסייה המבוגרת?

אז אחרי שהבנו את הפן הנפשי, יש מספר דברים שחשוב לשים לה אליהם כאשר מעבירים אדם מבוגר לדירת מגורים אחרת. מעבר דירה לקשיש יכול להציב כמה אתגרים ייחודיים. אנחנו יודעים שהגיל השלישי מביא עמו שלל אתגרים, חלקם  משבשים את איכות החיים של הקשישים והמשפחה המטפלת בהם. להלן מספר גורמים שיש לקחת בחשבון וכמה טיפים שיקלו על התהליך:

  • נגישות: חפשו דירה הנגישה לכיסא גלגלים או שיש בה מקומות לינה לעזרי ניידות כמו רמפות או מעליות. ודא שהפתחים רחבים מספיק כדי להכיל הליכונים או כיסאות גלגלים.
  • מיקום: קחו בחשבון את מיקום הדירה ביחס לשירותים חיוניים כמו שירותי בריאות, חנויות מכולת, בתי מרקחת ותחבורה ציבורית. מגורים קרובים לשירותים אלה יכולים להפוך את המשימות היומיומיות לניתנות יותר לניהול.
  • צמצומים: מעבר לדירה קטנה יותר מצריך לרוב צמצום. התחל להתרוקן מוקדם ושקול אילו פריטים חיוניים ומה ניתן לתרום או למכור. זה יכול לעזור להפוך את תהליך התנועה לחלק יותר ולהפחית מתח.
  • מאפייני בטיחות: חפשו דירה שיש בה מאפייני בטיחות, כמו מוטות אחיזה בחדר האמבטיה, ריצוף מונע החלקה ותאורה מספקת. תכונות אלו יכולות לסייע במניעת תאונות ולהבטיח סביבת חיים בטוחה יותר.
  • הזדמנויות חברתיות: מעבר דירה לקשישים יכול לספק הזדמנויות ליצירת קשרים חברתיים ומעורבות קהילתית. שקול את הזמינות של אזורים משותפים, פעילויות קבוצתיות או אירועים חברתיים בתוך מתחם הדירות.
  • שירותי תמיכה: בידקו אם מתחם הדירות מציע שירותי תמיכה כלשהם כגון ניקיון, תחזוקה או סיוע בפעילויות יומיומיות. שירותים אלו יכולים להיות בעלי ערך בשמירה על עצמאות והבטחת סידור מגורים נוח.
  • שיקולים כספיים: הבינו את ההשלכות הכלכליות של מעבר לדירה חדשה. קחו בחשבון את שכר הדירה/החזר משכנתא, השירותים וכל העלויות הנוספות הקשורות למגורים בנכס. ערכו תקציב וקחו בחשבון כל שינוי פוטנציאלי בהכנסות או בהוצאות.

 

בחרו משרד תיווך מוכר ואמין

מכיוון שאוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסיית יעד רגישה שיש לטפל בה בעדינות המירבית, יש צורך בבחירת משרד תיווך בעל מוניטין וניסיון בטיפול בעסקאות מהסוג הזה. הגדירו מראש את התקציב והצרכים ומשם משרד תיווך מעולה שתבחרו, כבר יעשה את העבודה ויטפל במכירה וברכישה, או בהשכרות. חשוב לבחור משרד תיווך שמפגין גם חום ואנושיות לצד רמה מקצועית גבוהה וכך אתם יכולים לדעת שאתם והקשישים הקרובים אליכם נמצאים בטיפול של ידיים מסורות והאינטרס של כולם הוא משותף ומפרה.

ראש העין הינה עיר ותיקה ובשכונותיה הישנות מתגוררים אזרחים ותיקים רבים. משרד התיווך אפיקי נדל”ן פעיל כבר מעל 20 שנה באזור ומאחורינו מאות עסקאות בהם היו מעורבים אזרחים ותיקים שהחליטו למכור ולעבור לדירות קטנות יותר.

 

פינוי בינוי והתחדשות עירונית

גם כאשר מבצעים פרויקט פינוי בינוי והתחדשות עירונית יש לפנות את הדיירים מבתיהם ולדאוג להם לדיור חלופי עד לבניית הדירה החדשה. כאשר מדובר בדיירים מבוגרים, הטיפול צריך להתבצע בעדינות ומעבר לחוקים הקיימים בעניין מבוגרים בעסקאות מעין אלו, יש לבחור משרד תיווך אמין ומוכח שיטפל וילווה בנושא הדיור החלופי. בראש העין בוצעו מספר פרוייקטים כאלה, בהם היה מעורב משרד התיווך אפיקי נדלן.

משרד התיווך שלכם בראש העין – אפיקי נדל”ן

אפיקי נדלן הנו משרד בוטיק המומחה בשיווק ומכירת נכסים בראש העין. מאחורינו מאות עסקאות מוצלחות של לקוחות שהחליטו להפקיד בידינו את ההחלטה אולי החשובה ביותר בחייהם.  וממשיכים לחזור אלינו ולהמליץ.

שוקלים לרכוש דירה? תרימו טלפון. אנחנו כאן לייעץ לכם: יוסי 072-3944282 דגנית 072-3944285

אפיקי נדל”ן המקום הבטוח לבית שלך!

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת