נדל”ן בזמן קורונה

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

ייעוץ, גישור ושיווק נדל"ן

 

כיצד השתנה שוק הנדל”ן ומה למדנו על עצמנו?

נגיף הקורונה הפתיע אותנו ואת כל העולם בעוצמתו ובמה שהוא גרם לאנושות. אם היינו הולכים אחורה בזמן ומספרים לכם שבעוד שנתיים העולם ייעצר וכולנו ניכנס לבידוד חברתי בטח הייתם מאשפזים אותנו.

אבל זה קרה. במרץ 2020 העולם כמו עצר מלכת. עסקים נסגרו, אנשים פוטרו או יצאו לחל”ת ונכנסנו לסגר ראשון שלפנינו הלא נודע.  גם שוק הנדל”ן הגיב לסגר הראשון בצורה דרסטית, עסקאות הנדל”ן נעצרו והשוק פשוט קפא במקום עם ההסתגרות בבתים.

אחרי 4-5 חודשים של ריחוק חברתי ובילוי צמוד בחיק המשפחה, כמו חל שינוי בהבנה שלנו איך אנחנו רוצים לחיות את חיינו. אנשים פתאום הבינו שהבית הוא מבצר, ושהדבר הכי נכון לתת למשפחה זה את האפשרות לשהות במבצר הזה באופן בטוח ונוח.

פתאום הבנו כמה חשוב לגור בנכס שיש בו חצר או גג מרווח, כך שניתן להישאר בבית אבל להרגיש בחוץ,  ואפשר לומר שההבנה הזאת, מעבר לכך ששינתה את המחשבה של האנשים, החלה להניע את שוק הנדלן, שמאז אוגוסט ועד היום, ביצע תיקון מרשים, סגר את הפערים, ולמעשה לא נרגע.

כולם מחפשים לשדרג – להיות בפנים להרגיש בחוץ

הראשונים שהחלו להניע את השוק אלו האנשים ששייכים למעמד הביניים וגרים בדירות משלהם. הרצון לשדרג את חווית המגורים לנכס עם גינה או גג הביא לעלייה מרשימה בביקוש לדירות גן, גג ובתים צמודי קרקע,  למי שידו משגת.

גם אנשים הגרים בבניינים ישנים יחסית, כיוונו את עצמם ליעד של רכישת דירות מרווחות יותר עם מרפסת שמש גדולה ותחושה של חוץ. תוסיפו לזה את המשקיעים שחזרו לשוק עקב ביטול מדרגות מס הרכישה לדירה שנייה והרי לכם שוק בדהירה עם פוטנציאל ל”התפוצצות”

הפריפריה כבר לא כל כך רחוקה

כאשר יצאנו מהסגר השני כולנו היינו אלופי העולם באונליין. אנשים שהיו בטוחים שמחשבים ניידים יוצרו למשחקי ילדים, התחברו לנייד העבירו את כל הפעילות שלהם לזום.  

כולנו עבדנו מהבית והריחוק ממקום העבודה כבר לא נראה כל כך נורא….

“גם ככה אנחנו לא יודעים מתי נחזור לעבוד מהמשרד ונבזבז חלק נכבד מהיום בעמידה בפקקים, גם אם אנחנו גרים כ – 5 ק”מ ממקום העבודה”   אז מה זה עוד חצי שעה?

פתאום הפיתוי להתרחק מהמרכז לכיוון הפריפריה בשביל לגור בבית חלומות כבר נראה מאוד הגיוני, בעיקר שבמחיר של דירת 4 חדרים ברמת גן אפשר לרכוש בראש העין והסביבה קוטג’ דו משפחת מרווח או בית פרטי.  

כמשרד מוביל בראש העין והסביבה אנחנו עדים לביקוש כמעט בלתי נגמר לקוטג’ים ובתים פרטיים למשפרי דיור מהמרכז. זמן מדף של קוטג’ או בית פרטי בראש העין התקצר לשבועות בודדים וברוב המקרים קיימת רשימת המתנה של רוכשים פוטנציאליים. כנ”ל לגבי דירות גן וגג אבל רמה פחותה יותר.

אז מה למדנו על שוק הנדל”ן בתקופת הקורונה?

ראשית, בלי קשר לקורונה, ברמת ההשקעה, שוק הנדל”ן לא אכזב לאורך השנים ונותר ההשקעה הכי בטוחה גם לכסף שלנו וגם לקורת הגג תחת ראשנו.  בנוסף אנחנו למדים שלשוק חיים משלו והוא אף פעם לא עוצר. גם אם קיימת האטה או עצירה מוחלטת כפי שחווינו בשנת 2020, מייד מגיע תיקון.

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת