קניית דירה לפני מכירה – האמנם?

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

ייעוץ, גישור ושיווק נדל"ן

 

קניית דירה לפני מכירה

נתחיל ישר מהסוף. מאוד לא מומלץ לרכוש דירה, להתחייב על תשלומים מבלי למכור את הדירה הקיימת, אלא אם כן הכסף לדירה החדשה נמצא באמתחתכם ואינכם תלויים בתקבולים ממכירת הדירה הישנה.

אנחנו נתקלים לא פעם בבעלי נכסים שמקבלים את ההחלטה לשפר דיור ואז נכנסים לבלבול. הם יוצאים לסיבוב נכסים, רואים לא מעט דירות וכאשר יש משהו שהם מאוד אוהבים הם לא יכולים לסגור כיוון שאין להם מושג מתי ימכרו ובכמה – ואז עולה השאלה: האם לבצע קניית דירה לפני מכירה? מצד שני, יש את אלו שמוצאים את הקונה המאושר לנכס שלהם אך מעכבים את העסקה כיוון שלא מצאו משהו חלופי, לעיתים, עד איבוד הקונה.

אז בואו נעשה קצת סדר בעניינים. המצב האופטימלי ביותר זה לבצע בסמוך את הקנייה והמכירה. אך כיוון שאנחנו לא חיים בעולם אוטופי, מומלץ בשלב ראשון לבצע את מכירת הדירה ולתאם מועד פינוי לזמן ארוך יותר ולא מידי, כדי שיהיה זמן למצוא דירה מתאימה לקנייה, מה שיאפשר לכם להיות פחות לחוצים כי השארתם לעצמכם פנוי למצוא דירה מתאימה לכם ובלי לחץ. חשוב לציין בחוזה שניתן להקדים את מועד הפינוי אם מקובל על שני הצדדים.

 

קנייה ומכירת דירה: מה חשוב לדעת?

קנייה ומכירת דירה הם שני שלבים משמעותיים בחיינו, המסמלים את המעבר שלנו לשלב חדש בחיים, נפרדים מהמקום שהכרנו, וצועדים לעבר התחלה חדשה. על מנת לצלוח את התהליך עם כמה שפחות תקלות,  הקפידו להיעזר בבעל מקצוע שידע לתמחר את הנכס בצורה מקצועית, לא גבוה מידי, על מנת לא להבריח קונים ולא נמוך מידי, על מנת שלא תפסידו כסף.

מצאתם קונה לנכס שלכם? מצוין. האריכו את מועד פינוי הדירה כמה שאפשר על מנת לפנות לכם זמן למצוא משהו חדש. מדובר בקונה טוב שמתעקש?  חשבו על חלופה של שכירות זמנית עד למציאת הדירה המיוחלת לקנייה.

דבר נוסף שחשוב לזכור. הקפידו על תכנון כלכלי מדויק וקחו בחשבון את כל ההוצאות הנלוות. זה חשוב ברכישת נכס וחשוב שבעתיים בהליץ של שדרוג ושיפו מקום המגורים. בדקו אם אתם זכאים להלוואות וכמה? ובדקו גם הלוואות קצרות מועד דרך קרנות השתלמות ומקומות עבודה. זה יכול לעזור.  ככלל, כנסו להרפתקה כלכלית שתוכלו לעמוד בה ושלא תשאיר אתכם חבולים מהתהליך.

 

אפיקי נדל”ן – הכתובת שלכם לדירה בראש העין.

אם אתם מעוניינים לבצע במקביל מכירה וקנייה של דירה עבור המשפחה שלכם, קבלו מאיתנו כמה טיפ אחד מנצח. תנו לבעל מקצוע לנהל את העניינים, שתפו אותו בתהליך ובנו ביחד לוחות זמנים וציפיות תקציב.

כשאתם משאירים את תהליך המכירה והקנייה בידיים של אפיקי נדל”ן אתם יכולים להיות שקטים ולהשאיר לנו את התזמון. אנחנו נמצא קונה לנכס שלכם במחיר שאתם רוצים, במקביל נאתר את דירת חלומותיכם ונייצר לכם לוחות זמנים נוחים למעבר. דברו איתנו.

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת