רכישת דירה מיד שניה – כך תהיו שקטים

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

ייעוץ, גישור ושיווק נדל"ן

 

רוכשים דירה מיד שנייה? כך תפעלו על מנת להיות שקטים

רכישת דירה היא אחת העסקאות הגדולות והחשובות ביותר שכל אדם מבצע במהלך חייו. מדובר בתהליך פיננסי, לוגיסטי ובירוקרטי מורכב, הכולל שלבים ותתי-שלבים שונים, בדרך להשגת המפתח לנכס החלומות. נהוג לחשוב כי רכישת דירה יד שנייה היא פשוטה יותר, שכן בדרך כלל בדירות מקבלן יש צורך לבצע שינויים רבים ויקרים. אולם למעשה, רכישת דירה יד שנייה היא תהליך לא פחות מורכב ולכן כדי להיות שקטים, יש כמה צעדים שחשוב שתבצעו.

הכירו את הסביבה

למרות שחובת הגילוי הנאות של בעלי הנכס ושל המתווכים עומדת לזכותכם אל תתעצלו. שאלו את כל השאלות ובקשו לדעת מה מתוכנן באזור. הסתובבו בשכונה, דברו עם תושבים / גשו לעירייה ונסו ללמוד כמה שיותר על המקום שאתם עומדים לגור בו. לפעמים מתגלות הפתעות לא נעימות.

הכירו את השכנים

לא נעים לרכוש דירה במיטב כספכם ולגלות שיש שכנים שהורסים את כל המרקם של הבניין. חקרו, שאלו ואפילו קחו חברה שבודקת ונותנת חוות דעת על הדיירים. זה נכון לבניינים קטנים ובטח למגדלי מגורים.

רכישת דירה יד שנייה צריכה להתבצע בכפוף לחוות דעת 

אחד הדברים החשובים שיש להביא בחשבון בכל הנוגע לנושא של רכישת דירה יד שנייה, הוא סוגיית הבלאי. בין שגרו בדירה הזו 3 שנים ובין שהתגוררו בה במשך שלושה עשורים, הדירה והמערכות בה כבר אינם כפי שהיו ביום בו נבנו. 

הבלאי יכול להיות בצנרת, במערכות גילוי האש, בקירות, בריהוט המובנה, בחשמל, ברצפות ובכל אלמנט בדירה. לכן, חשוב שתזמינו ביקורת מבנים או שמאי עבור כל אלמנט ותקבלו חוות דעת מקצועית ומהימנה על מצב הדירה.

חוות הדעת יכולה להוריד במחיר של רכישת דירה יד שנייה

עוד היבט שחשוב לזכור הוא כי חוות דעת שאינה חיובית לגמרי, יכולה לגרור ירידה משמעותית במחיר ולהוזיל עבורכם את התהליך של רכישת יד שנייה. חלק מהתיקונים יהיו באחריות מוכרי הדירה וחלק באחריותכם, אך בכל מקרה חשוב לאתר את הליקויים בזמן ולוודא כי המחיר הסופי משקף אותם ואת עלויות הטיפול בהם. 

בחלק מהמקרים, כדאי לשקול להביא אנשי מקצוע מטעמכם ולא אנשי מקצוע שהמוכרים ממליצים עליהם, כדי לוודא שהבדיקה אובייקטיבית.

רכישת דירה יד שנייה עושים בליווי עורך דין

רכישת דירה יד שניה צריכה להיעשות בליווי צמוד של עורך דין. זכרו כי גם אם לא מדובר בדירת קבלן, עלולים לצוץ בדרך אתגרים משפטיים, בעיקר בכל הקשור לחוזה ביניכם לבין המוכרים. קחו ליווי מקצועי של עורך דין מנוסה כבר מתחילת התהליך, כדי שילווה אתכם בעל הצעדים הדרושים וישמור על האינטרסים שלכם במהלך רכישת דירה יד שנייה.

אפיקי נדל”ן בראש העין – הכתובת שלכם לדירת יד שנייה.

אפיקי נדל”ן, משרד הבוטיק שלכם בעיר. 

למעלה מ-20 שנות מוניטין וניסיון, ליווי אישי ומקצועי בעסקאות נדל”ן, עם מאות לקוחות מרוצים חוזרים וממליצים

אנחנו תמיד פה בשבילכם!

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת