שדרוג הבית לפני מכירה

יונתן רטוש פנטהאוז (4)
דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

דגנית ידידאל - אפיקי נדל"ן

ייעוץ, גישור ושיווק נדל"ן

אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה בענף הנדל”ן. ריביות גבוהות, מיעוט משקיעים ורוכשים רבים שיושבים על הגדר. נוספו לכל זה, אסון ה 7.10 ומבצע חרבות ברזל שהגיע בעקבותיו והכניס את המשק לטלטלה נוספת. למרות שמכירת דירת מגורים בזמנים מעין אלו עשויה להיות מאתגרת, לא מעט קונים מסתובבים בשוק ומחפשים דירה לרכישה. אולי זאת הדירה שלכם? אין ספק שגם אם הדירה שלכם תמצא חן בעיני הקונים אתם תעמדו בתחרות לא פשוטה עם נכסים דומים המוצעים למכירה.

אז איך תוכלו להיות אטרקטיביים?  עם הגישה והאסטרטגיות הנכונות, תוכלו להקטין באופן דרמטי את “זמן המדף” של הנכס שלכם.

 

שפרו את כוח המשיכה של הנכס

כדי להתבלט מהמתחרים, וודאו שהדירה שלכם במצב טוב ומושכת חזותית. שקלו לבצע תיקונים נחוצים, לנקות את העומס ולעצב את החלל כדי לגרום לו להיראות מזמין ומרווח יותר. אז אם יש לכם בבית צבע מתקלף, חור בקיר, אריח עם סדק, דלת שאינה נסגרת כראוי או נורה שרופה? רגע לפני שאתם מתחילים בתהליך מכירת הבית, זה הזמן לבצע תיקונים קלים. גם אם אתם נדרשים להזמין בעל מקצוע שיסייע לכם, זה כדאי. בית שאין בו בעיות נראות לעין יימכר הרבה יותר בקלות, מאשר בית שנדרש לבצע בו תיקונים, גם אם הם קלים ומהירים לתיקון.

מה דעתכם על סטיילינג? אל תבהלו! לא מדובר בעיצוב מחדש של הבית, אלא בביצוע של שינויים קלים שיהפכו אותו ליותר מזמין. המטרה כאן היא להתאים את הבית לקהל הרחב ולהראות את הפוטנציאל שלו. אז מה אפשר לעשות? 

דבר ראשון, אנחנו ממליצים לזרוק או לארוז חפצים שאינם הכרחיים ברמה היום יומית. בית עמוס מידי נתפס בצורה פחות חיובית ונראה קטן יותר מבית שיש בו מרחב והוא פחות עמוס. 

דבר שני, אבזרו את הבית באביזרים מזמינים: וילונות בהירים שיתנו אור לבית, תאורה שתאיר אזורים אטרקטיביים ותיצור אווירה, ולבסוף הוסיפו אביזרים חדשים, כמו כריות לסלון, תמונות, נרות וכו׳ על מנת שיתנו תחושה שאתם משקיעים בבית על בסיס קבוע.

 

שיפור חווית הקונה באמצעות עבודה על חושים

כאשר אנחנו נכנסים למקום חדש, בעיקר לנכס שאנחנו מעוניינים לרכוש, החושים שלנו מתעוררים ועובדים במלוא המרץ.

וודאו שהבית נקי, מסודר ומלא אור. גם אם זה דורש מכם לקחת מנקה על בסיס קבוע למשך כל תקופת המכירה. תחשבו על עצמכם: כאשר אתם מגיעים למקום נקי, מסודר ומריח היטב, הרושם שלכם הוא הרבה יותר חיובי מאשר אתם מגיעים למקום מלוכלך ולא מסודר. בנוסף, פתחו את החלונות והוילונות וודאו שבבית יש אוויר טוב מבחוץ. אם אין באפשרותכם לעשות זאת, כדאי להפעיל את המזגן על חום או קור בהתאם לעונה. חשוב שהקונים הפוטנציאלים שלכם ירגישו בנוח. 

דאגו לריח טוב בבית ולמוזיקה נעימה ושקטה כאשר מגיעים רוכשים פוטנציאליים . יש כאלה “שיתעלפו” מריח של מפיץ בושם וכאלה שדווקא ריח של בישולים יעבוד להם מצוין וייתן תחושת בית. נסו להבין מי מגיע והתאימו עבורו את החוויה.

 

אל תשכחו את המרפסת או הגינה

תקופת הקורונה הביאה אנשים לשים טוב לב לחללי המשפחה המשותפים בבואם לרכוש נכס. אם מדוב בגינה או מרפסת גדולה יש חשיבות מכרעת לאיך זה נראה.  אז אם יש לכם גינה או מרפסת אל תשכחו גם אותם. במידה ונדרש, כדאי להשקיע בהוספת עציצים, בכיסוח הדשא, באיסוף עלים יבשים, בגיזום הצמחיה, בתאורה שמאפשרת לשבת בחוץ ואפילו אולי ברכישה של סט ישיבה לא יקר. מה שצריך על מנת להפוך את האזורים הנ״ל לנעימים ומקבלי פנים. כאן המטרה להראות לקונים את האפשרות להשתמש באזורים אלה לצרכים של המשפחה או לצרכים אירוח. 

 

שתפו פעולה עם סוכן נדל”ן

עבודה עם סוכן נדל”ן מנוסה שמתמחה בשוק המקומי שלך יכולה להועיל מאוד. יש להם את המומחיות, הרשת והמשאבים כדי לנווט בתנאי שוק מאתגרים ולמצוא קונים פוטנציאליים.

סוכן מנוסה ידע לקבוע יחד אתכם מחיר ריאלי בשוק עם מעט קונים, חיוני לתמחר את הדירה שלכם בצורה תחרותית. הם יחקרו עבורכם נכסים דומים באזור כדי לקבוע מחיר הוגן וריאלי שימשוך קונים פוטנציאליים. חשוב להגיע לכמה שיותר קונים פוטנציאליים. לסוכני נדל”ן יש מגוון ערוצים להגיע לרוכשים פוטנציאליים  –  דרך ערוצי שיווק שונים, רישומים מקוונים, פלטפורמות מדיה חברתית ועיתונים מקומיים.

סוכן נדל”ן מנוסה ידע לנווט באופן מושלם את המו”מ בהתאם לסיטואציה. הוא ידע לבדוק את היכולות הפיננסיות של הקונה ואת הסיכוי שלו לשלם את המחיר שתרצו.  ייתכן שתצטרכו להיות פתוחים למשא ומתן ולהצעות הנמוכות מהמחיר המבוקש שלכם.

 

אפיקי נדל”ן – מומחים בראש העין והסביבה

זכרו, מכירת דירת מגורים בזמנים מאתגרים דורשת הסתגלות, יצירתיות והתמדה. על ידי הקפדה על טיפים אלו ושמירה על גישה יזומה, תוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם למצוא קונה לדירה שלכם. בהצלחה!

מאמרים אחרונים

בואו למצוא את נכס החלומות שלכם

דירות מרווחות, דירות גן או גג, פנטהאוזים או בתים צמודי קרקע. מגוון הנכסים הגדול ביותר בראש העין והסביבה מחכה רק לכם.

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת